Alla inlägg under mars 2010

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och inte bara se youtube-filmer där heller. Jag kan alltså ha nytta av detta i framtiden så därför har jag börjat öva upp min självdisciplin!


Min första uppgift är att gå upp tidigt på mornarna. Jag har länge haft problem med att komma i tid - nu har jag gått till botten med detta och insett att roten till problemet är mitt eviga snoozande. Jag snoozar en timme på morgonen, alltså en timme från den tid jag egentligen vill gå upp på morgonen. Detta gör att jag går upp för sent, stressar på morgonen för att hinna duscha med tandborsten i munnen och kanske äta en macka samtidigt som jag fönar håret och ska rota i garderoben efter nåt som jag inte haft på mig varje dag tidigare i veckan och shitshit det känns som att jag har glömt nåt och vart fan har jag lagt min mobil nånstans den borde jag ha med mig och helvette nu tappade jag en hel schampooflaska i golvet - äh det får ligga jag hinner inte torka upp det nu - jävlar nu är jag sen jag borde ha gått för en kvart sen, om jag bara hade gått upp ur sängen tidigare, varför gick jag inte upp tidigare?!


Nu är det slut på stressiga mornar som gör hela dagen till ett kaos!

Min plan är att kliva upp kl 06.00 imorgon bitti och alla vardagsmornar efter det och börja dagen lugnt och skönt. Det ska bli en vana! Det här är det första steget till självdisciplin. Imorgon är första dagen i mitt nya, disciplinerade liv!

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41

    

Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och vatten och jag var nykär och allt var så vackert och det bara pirrade inuti och det är klart att man blir trött av allt pirr till slut. Det pirrar fortfarande, det kanske är därför jag är så trött jämt?

Men trötthet går att bota med lite sömn,

så för mig får det gärna fortsätta pirra! 

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen

men jag har fastnat inne,

för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån!

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens fulla uppmärksamhet riktades mot mig.

"Vill du ha hjälp med något?" frågade hon vänligt. Jag nickade.


En timme, och en guidning bland butikens sortiment, senare kom jag ut från butiken med en välfylld kasse grönsaker, te och olika sorters kött-substitut.

Så nu ska det provas hejvilt!

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30

  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards