Alla inlägg under mars 2007

Av AMANdA - 5 mars 2007 21:54

Vetenskapligt sett har en humla alldeles för stor kropp och för små vingar för att kunna flyga. Det är fysiskt omöjligt, helt enkelt. Ändå flyger humlan.Varför?Humlan vet inte om att den inte kan flyga.

Av AMANdA - 4 mars 2007 22:58

Jag älskar att fixa grejer; att förverkliga idéer.Idag gjorde jag ett örhänge av en Alfabetbricka. Med hjälp av Karlssons Klister. Det är typ världens bästa uppfinning.Det som inte kan fixas med Karlssons Klister är inte värt att fixas!

Av AMANdA - 3 mars 2007 23:58

Jag tänkte att det kunde vara en kul grej, hade 2 fribiljetter till Dödsdansen av Strindberg på Dramaten, så jag frågade teater-trean om han ville följa med. Självklart, självklart ville han det!Så där satt vi. I salongen med blickarna fästa på Stora Scenen, eller snarare, MIN blick var fäst på Stora Scenen. I ögonvrån såg jag att han såg på mig. När han la armen om mig kände jag paniken välla upp inuti, nej nej nej, det var så fel, jag är inte intresserad, hur fan visar man det? Jag kunde inte säga nåt, munnen kändes torr och jag hittade inga ord. Jag lutade mig framåt, bort från honom, lite diskret, men armen låg kvar. Och smekte min axel. Jättemysigt, om jag skulle velat det. Men nej. Hur säger man att man inte är intresserad? På ett snällt sätt?Jag vet inte. Så jag sa inget. Lät bli. Så han vet ingenting, kanske tror han att känslorna är ömsesidiga? Att jag inte närmade mig för att jag är blyg?Fan. Jag vill inte såra. Men jag kan inte låtsas för att vara snäll heller.

Av AMANdA - 2 mars 2007 21:21

home sweet home.. or notvad gör jag här? hemma igen, och jag saknar alla redan. jag saknar "Faaaamiljen!" och dess medlemmar, jag saknar att höra alla repliker från Kenny Starfighter och Sunes Jul tills man storknar, jag saknar internskämten (PPN), jag saknar de underfundiga och sköna kommentarerna, jag saknar de klockrena imitationerna, jag saknar de galna skriken och förtjusta utropen i backen, jag saknar de förtroeliga samtalen, de kloka orden, de underbara människorna som utgjorde hela skidresan 2007.allt var bättre än jag trodde, oförglömligt

Av AMANdA - 1 mars 2007 21:16

Sista dagen i backen & första dagen som solen tittade fram. Vi åkte i Tväråvalvet, som vi åkt förut, men fick en helt annan upplevelse idag när snön var mjukare. Skidåkning betyder så mycket för mig, kom jag på där ute i off-pisten. Skidåkning är frisk luft och motion, glädje och gemenskap. Skidåkning är en del av meningen med livet.

Ovido - Quiz & Flashcards