Alla inlägg under maj 2009

Av AMANdA - 29 maj 2009 12:34

DET BUBBLAR OCH SPRITTER I MIG!

PREMIÄR AV KANIN KANIN IKVÄLL; JAG HAR PREMIÄRNERVER!

ALICANTE PÅ MÅNDAG: JAG HAR RESFEBER!

JAG SKA LÄMNA MIN KALENDER HEMMA OCH STÄNGA AV MOBILEN.


NU SKA JAG TRÄFFA LOVISA OCH ÄTA LUNCH UTE I SOLEN

LIVET LEKER

SOLEN STEKER

LÄNGE LEVE SOMMAREN!


Av AMANdA - 28 maj 2009 10:04

AAAAAAH!

EU-valet närmar sig med stormsteg, och eftersom jag kommer att befinna mig i Spanien från och med måndag och en vecka framåt missar jag valdagen; jag måste alltså POSTRÖSTA!

Jag har 4 dagar på mig att bestämma mig, pallra mig iväg till ett bibliotek och lämna min röst.

Det är en självklarhet att rösta, tycker jag. Kan jag påverka minsta lilla så ska jag göra det. Jag ska rösta!

Men på vad? Och vem?

Jag lider valkval, har gjort test på DN men det kändes missvisande. Jag har kikat på valaffischerna som sitter uppe, men det är bara ansikten och jag har ingen aning om vad de olika kandidaterna vill och brinner för.

De ska fan sitta i EU-parlamentet i FEM ÅR! Det är ju en evighet! På fem år hinner man förstöra mycket/göra massa bra grejer. Det här är ett sjukt viktigt val!

Synd att jag inte insett det förrän nu, jag har liksom inte brytt mig förut. Och så nu får jag det smashat upp i ansiktet och vet inte var jag står.

Jag får viga några timmar till youtube-klipp, politiska bloggar och valstuge-besök, helt enkelt.

EU-valet är mitt livs första riktiga val, och jag vill känna att jag kan stå för det jag väljer.

Av AMANdA - 26 maj 2009 14:25

Kikade runt efter lägenhet i Eskilstuna, det känns overkligt men spännande!

Jag ska verkligen flytta från Stockholm, i ett år.

Det verkar finnas en hel del lägenheter, jag har spanat in både blocket och olika hyresvärdar. Jag har anmält intresse på fem ettor mitt i city, att bo utanför är inte aktuellt. Priset varierar från 1500-2500 kr/månaden. Inte illa!

Det finns Friskis & Svettis i Eskilstuna också, så jag ska nog klara mig fint i den nya stan!

Av AMANdA - 25 maj 2009 10:41

tar pendeltåget från Bro

förbi åkrar/byggarbetare i bar överkropp

det spritter i mig/jag vill inte sitta still

inte sitta inomhus/inte sitta ned

inte sitta och jobba/jag vill ut i solskenet

Av AMANdA - 22 maj 2009 18:12

Känslomässigt slutkörd.

Det tar på krafterna att kläcka ur sig kloka saker.

Det tar på krafterna och gå tillbaka och minnas mig själv i januari,

minnas panikångesten,

minnas känslan av att springa över gatan utan att se mig om och hoppas att en oförsiktig bilist skulle trampa lite extra på gasen,

minnas känslan av att ha något att skylla på, för att dölja instinkten att vilja fly. Från allt.

Minnas allt och veta att någon jag bryr mig så mycket om upplever precis samma skit.

Och vad ska jag säga? Det går över? Det blir bra sen? Tiden läker alla sår?

Klyschorna skär i munnen. Allt det där fick jag också höra.

Jag kan bara försöka avlasta. Ja, visst, jag tar på mig det, jag fixar det, självklart. Vafan, jag spyr på mig själv. 1 vecka kvar till premiär.

Av AMANdA - 19 maj 2009 23:04

jag är hemma i Bro, jag har inte varit hemma här på en månad (EN HEL MÅNAD!)

blir ompysslad som vanligt, jag och nea kom hem vrålhungriga från sommarlägerledarträffen och mamma hade gjort ungspannkaka

smash på med blåbärssylt, turkisk yoghurt och skivad banan

rush in med tallrikarna framför tvn med desperate housewives,

det är så skönt att komma hem.


Av AMANdA - 18 maj 2009 10:39

Jag skulle vilja spara en bit av verkligheten just nu,

i en liten ask.

Jag vill spara det taktfasta trampandet på cykelpedalerna och de gröna böljande ängarna, jag vill spara att sitta vid vattnet där utsikten är så vacker och vattnet skvalpar, jag vill spara ett hej och ett fint leende på morgonen, jag vill spara lugnet som sköljer över mig.

Men det går inte att spara, det går bara att vara närvarande i varje sekund. Och det är jag, jag är närvarande!

Det känns som att jag hittat en nyckel och låst upp mig själv.

Av AMANdA - 18 maj 2009 10:31

idag är det lite mulet,

det är bra, då kanske jag kan få någonting gjort och inte bara springa ut i solen och äta glass hela tiden

har ringt Broskolan, snackade med rektor John-john

"självklart självklart kommer jag ihåg dig amanda! en sån trevlig tjej glömmer man inte i första taget!"

SCORE! så nästa vecka sticker jag dit och snackar om RIX 09 och Vi Unga i alla klasser!

Ovido - Quiz & Flashcards