Alla inlägg under april 2008

Av AMANdA - 24 april 2008 09:29

nu har det gått ett bra tag sedan jag skrev sist

och mycket har förändrats; jag har förändrats

Den goda människan från Sezuan blev succé, minst sagt!

och det var det värt, vi kämpade och slet nästan dygnet runt sista veckan, kändes det som. allt var teater, från morgon till kväll

vi slängde ur oss repliker till kors och tvärs, tänk att det finns en replik för varje tillfälle,

och klassen växte ihop, till en stor varm grupp, en familj

på morgonen, 3 timmar innan premiären, la jag ifrån mig min mobil på pendeltågssätet av ren tankspriddhet

så kan det gå, jag har forfarande inte fått tillbaka den

men det gör inget

det är skönt att vara utan! en frihet: ingen kan få tag på mig utan att jag själv vill det

och alla jag vill träffa just nu finns nära till hands, varje dag

min kära klass. imorgon är det mösspåtagning, nästa vecka är det lov och jag ska åka till Rom, sedan är det bara 4 veckor kvar till studenten

så det gäller att njuta, ta tillvara på tiden

snacka skit i bibblan, käka på kleins, chilla i solen vid tegelväggen

umgås

och justja,

tacktacktack alla ni som kom och tittade på vår slutproduktion!

tack för alla fina kommentarer, alla tankar och all god kritik!

tack för att ni tog er tid i 3 timmar, att sitta still i obekväma stolar och ta in det vi ville säga!

tack!


Av AMANdA - 3 april 2008 18:02

Kära Bloggläsare!


Jag vill bara meddela att jag nu gör omvälvande nedskärningar i mitt liv under de kommande 10 dagarna. Detta innebär att jag absolut inte kommer att ha tid att skriva några blogginlägg, men vill att ni ska veta att jag mår bra, jag njuter av våren och jag kommer tillbaka inom ynka två veckor!

"Vadan detta abrupta avbrott?!" tänker ni säkert där framför skärmen. Jo, det ska jag självklart klargöra: jag tänker ägna mig fullt ut åt konsten, mina damer och herrar. En premiär står inför dörren, och jag ska, tillsammans med mina enastående klasskamrater, isolera mig i Pannrumsteatern på Fryshuset och scenen på Årstateatern för att fullborda en blivande succé.

Denna fantastiska föreställning är pjäsen Den goda människan från Sezuan och spelas nästa helg, fredag 11 april kl 19, lördag 12 april kl 12 & kl 19. Om intresse av att boka en biljett och få se denna föreställning finns, ring mig snarast!


pussas & kramas & lev livet!

AMANdA

Ovido - Quiz & Flashcards