Direktlänk till inlägg 24 april 2008

jo, jag lever!

Av AMANdA - 24 april 2008 09:29

nu har det gått ett bra tag sedan jag skrev sist

och mycket har förändrats; jag har förändrats

Den goda människan från Sezuan blev succé, minst sagt!

och det var det värt, vi kämpade och slet nästan dygnet runt sista veckan, kändes det som. allt var teater, från morgon till kväll

vi slängde ur oss repliker till kors och tvärs, tänk att det finns en replik för varje tillfälle,

och klassen växte ihop, till en stor varm grupp, en familj

på morgonen, 3 timmar innan premiären, la jag ifrån mig min mobil på pendeltågssätet av ren tankspriddhet

så kan det gå, jag har forfarande inte fått tillbaka den

men det gör inget

det är skönt att vara utan! en frihet: ingen kan få tag på mig utan att jag själv vill det

och alla jag vill träffa just nu finns nära till hands, varje dag

min kära klass. imorgon är det mösspåtagning, nästa vecka är det lov och jag ska åka till Rom, sedan är det bara 4 veckor kvar till studenten

så det gäller att njuta, ta tillvara på tiden

snacka skit i bibblan, käka på kleins, chilla i solen vid tegelväggen

umgås

och justja,

tacktacktack alla ni som kom och tittade på vår slutproduktion!

tack för alla fina kommentarer, alla tankar och all god kritik!

tack för att ni tog er tid i 3 timmar, att sitta still i obekväma stolar och ta in det vi ville säga!

tack!


 
 
Ingen bild

rumpan

24 april 2008 21:35

jag vill aldrig sluta.

 
Ingen bild

tusenbach

25 april 2008 23:33

tack för allt amanda :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards