Alla inlägg den 22 juni 2009

Av AMANdA - 22 juni 2009 22:14

AAH, jag har en månad semester! Ska bara glida och chilla och upptäcka massor av Sommar-Sveriges smultronställen.

Förra veckan var jag lägerchef för Vi Ungas sommarläger för 10-12 åringar, gullungar och bästa bästa ledarna! Jag håller med Hanna Hulk som sa "så här mycket som jag skrattat den här veckan kommer jag nog inte skratta på hela sommaren!"

Det var sjukt kul, massa interskämt bland 5 tonårsbrudar och en lång Linus!


Midsommar firades i Dalarna med världens bästa Jimmy och hans familj, helt underbart vackert och roligt och mysigt och kul! Vi band blomsterkransar och spelade frisbee och åt perfekt grillat struts-kött (helt sjukt gott!). Dans på dansbanan vid bygdegården i Åsgarn, liveband, lövade pelare och ljusgirlanger, värsta draget och ALLA, gamla och unga, dansade bugg och twist som galningar!


Idag har solen stått högt på himlen, jag är hemma i Bro och har blivit av med lite hår på huvudet (tack Annika för fina sommarfrisyren!) och glassat med Emma Kakan på hennes brygga, fett stekit i solen och skönt att ta ett dopp i sjön. Mamma skämmer bort mig med god mat och efterätt och så har jag fått köra bil flera gånger idag! Sommarjympan kickade igång idag, jag ledde första passet och fick spontanapplåder efteråt. Nu plinkar Nea på gitarren, jag ska sjunka ned i soffan och nynna med i lägereldslåtarna...


Livet leker!

Ovido - Quiz & Flashcards