Direktlänk till inlägg 20 februari 2008

3 LiV

Av AMANdA - 20 februari 2008 20:40

idag har jag räddat 3 liv

genom ett stick i armen,

kopplat till en slang som pumpade 4,5 dl blod ut i en plastpåse

detta blod fördelas i 3 påsar,

plasma, lättcellskikt med trombocyter & röda blodkroppar som kommer att användas inom 6 veckor av människor i nöd

kanske vid en svår förlossning: ett efterlängtat barn kommer till världen, blir älskat högst av allt av sin mor och familjelyckan är total

kanske vid en trafikolycka: en nybliven körkortsinnehavare får en andra chans efter en snäv kurva

kanske vid en höftledsoperation: någons pappa slipper halta och kan åter uppleva känslan av att kunna gå obehindrat

alla dessa människor, alla dessa människoliv som kan räddas, som kan återfå hoppet

på grund av mig!

... jag är en hjälte!

det behövs ytterligare 20.000 blodgivare i Stockholm;

bli en hjälte du med!

 
 
Ingen bild

Lovisa

21 februari 2008 17:32

Bra reklam Amanda :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards