Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

virus

Av AMANdA - 26 augusti 2008 17:53

Min dator har fått virus, igen.

Det var mamma som upptäckte det, en varningsruta dök upp och blinkade frenetiskt på skärmen när hon satt och betalade räkningar.

"Amandaaaaa", gnällde hon, "kom och hjälp mig!"

När jag såg att det var virusbekämpning hon ville ha hjälp med blev jag alldeles kall inuti. Är det något jag skyr som pesten är det problem med datorer. Jag är rädd för dem, de sjuka, och antagligen beror det på att jag inte kan något om hur man botar virussjuka datorer. Rädsla bottnar i okunskap.

Jag svarade min kära moder att jag inte vet hur man blir av med virus, och kunde inte ge henne någon hjälp.

"Men känner du ingen annan som kan lösa det då?!" undrade hon.

"Nej, jag umgås inte med datanördar", bet jag av.


Då föreslog hon att jag ska ta och skaffa en pojkvän, det var ju ett tag sedan sist och en sån är bra att ha, händig och kan alltid fixa datorn. Inte en chans, säger jag bara, inte en chans. Skaffa pojkvän själv!

 
 
Ingen bild

cube

26 augusti 2008 20:48

omg hata din cepe spamkod som tog bort allt jag skrev

skrev iaf: KÖP (som i BETALA) för virusskydd för att inte få.

HAr man fått är "systemåterställning" enklast för nybörjare. Klarar 70% av alla virus.

 
Ingen bild

Lovisa

27 augusti 2008 10:43

Jag tycker att du ska börja hänvisa till Klas, Agge kan ju ringa och prata med honom. Vad ska man annars med lådsas pojkvänner till?

 
Ingen bild

Morsan Agge

27 augusti 2008 14:38

Okej, dålig kommentar om att skaffa pojkvän. Vi kanske istället kan gå en datakurs där man lär sig bota sjuka datorer. Jag har ju vårdat ungar, får, katter o hästar i alla år. Kan väl inte vara så svårt. Vem är Klas?

 
Ingen bild

AMANdA, bloggens ägare

28 augusti 2008 19:17

Klas är bara ett arbetsnamn, än så länge.

aha, virusskydd, tänk vad de uppfinner nu förtiden! mamma köp med dig ett sånt nästa gång du är och handlar, tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards