Direktlänk till inlägg 28 augusti 2008

Lovisa - miljökämpen

Av AMANdA - 28 augusti 2008 23:39

Min vän lovisa har varit dagdrivare hela sommaren - ända sedan studenten har hon glidit runt, levt livet och gjort det som fallit henne in - men nu har hon fått jobb; som värvare på Greenpeace. Hon ska hoppa på folk på gatan med påträngande information om hur sanslöst fort polarisarna smälter, hur sura våra vackra insjöar blir av all övergödning och hur genmodifierad den big mac de just tryckt i sig på lunchen är.

Hon är en miljökämpe, en hjälte; genom att få människor att skänka pengar ska hon göra världen till en lite bättre plats att leva på. Vilket uppdrag! Jag håller tummarna för dig.


Samtidigt mår jag lite dåligt. När Lovisa ringde idag, glad som en lärka, och kvittrade om allt hon fått lära sig på Greenpeace's utbildning kände jag mig alltmer som en sämre människa. Jag skämtade om att jag ska åka in till stan och stå och skratta när hon ligger och sprattlar utanför stadshuset utklädd till säl som fastnat i ett nät, nedsmetad i Buttericks-blod, för det är väl sånt som såna där greenpeace-aktioner går ut på, inte sant? "haha astöntigt". Eller?

Jag mår lite dåligt, när jag inser att Lovisa är en långt mer medveten och god människa än jag själv är. Jag mår lite dåligt över att jag inte är med i Greenpeace.

Jag mår lite dåligt över att jag inte gör ett skit för miljön.

 
 
Ingen bild

Lovisa

4 september 2008 19:48

Åh Amanda min vän! Det jag ska göra är ju att få sånna som dig att känna att ni visste gör något för miljön genom att skänka en liten slant varje månad. Sen kan jag säga till dig att bli sån där friviilig som det heter, en sån där som ligger och leker nerblodad säl kan vem som helst bli. Alltså även du min vän. I den gruppen kan man göra allt ifrån att printa ut flygblad eller åka båt och spänna fast sig vid en oljetank för att dom inte ska sänka ner den i vattnet. Så visst kan du göra något för miljön, visst kan du vara med och påverka!

 
Ingen bild

Lovisa igen

4 september 2008 19:50

Såg att översta meningen blev lite knasig, det som menas är att jag ska få dig att skänka pengar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards