Alla inlägg den 28 augusti 2009

Av AMANdA - 28 augusti 2009 16:09

Sitter på tåget mot Stockholm, dubbeldäckaren glider över åkrar och ängar med betande hästar och kor, längs med bilvägar, traktorer och hus. Jag klickar runt på youtube, letar låtar till mitt nya friskispass. Känner mig fridfull och skön inuti, afrikansk dans på friskis tillsammans med Lena från klassen igårkväll gjorde susen! Nu är jag redo för en härlig helg i el Stockholmo!

Av AMANdA - 28 augusti 2009 13:57

nu är det lika långt till stjärnorna som från stjärnorna till dig, och alla talar om dig hurricane

jag har smällt upp min laptop vid mitt arbetsbord

gungar min tygsko-klädda fot i takt till håkans gitarr

nöjd med livet, fett nöjd med livet!

en till vecka i skolan har passerat, vi har jobbat med papper och kartong, haft friluftsdag, varit på Röda Korsets second hand, sett utställningen på konstmuséet och varit på studiebesök på Eskilstunas soptipp

idag har vi avslutat pappers-projektet och haft vernissage för varandra, drivor av presentpåsar, smyckesaskar, flätade korgar, anteckningsblock, brickor och skålar har producerats under våra två första skolveckor

det känns skönt och kul, vi har hunnit så mycket!

en dag på folkhögskolan innebär så mycket ny kunskap, så mycket teknik som sätter sig i fingrarna och så många idéer som ploppar upp i huvudet

jag trivs verkligen här.

Ovido - Quiz & Flashcards