Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

en riktig student

Av AMANdA - 26 augusti 2009 20:50

Jag har insett två saker idag.

1. Jag saknar dig Lovisa!

Lovisa slår en signal på kvällskvisten när hon är på väg hem från jobbet och jag inser att jag saknar att utvärdera dagen med henne, jag saknar att få klaga, stirra in i väggen eller fråga om råd om kvällarna. Det var skönt att prata!

2. Jag har blivit en riktig student.

Jag har också insett att jag blivit en riktig student. Det innebär att vara fattig, och det inser man när man har en typ femhunka att leva på från och med nu tills 25:e september. Så vad kan man göra? Jag går runt i skolan och utbrister ett "SLUUUT PÅ KONTOT!" med jämna mellanrum, och alla mina extrajobbs-innehavande klasskamrater ger mig ett snett leende och skakar på huvudet åt den nyinflyttade arbetslösa miserabla stockholmsbruden.

Det innebär också att när Lovisa ringer låter det såhär:

Lovisa: hej, jag vill bara prata! vad gör du?

Amanda: eh... jag är hemma.. och... (det är ingen idé att ljuga för Lovisa, hon känner mig för bra och skulle bara se igenom mina genomskinliga lögner) ... äter nudlar.

Håhåjaja. Jag är verkligen student.

 
 
Ingen bild

Lovisa

28 augusti 2009 09:11

Åh Amanda, jag saknar dig också! Det var så skönt att du hade svar på allt, som vanligt! Snart flyttar jag efter dig :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards