Alla inlägg den 1 februari 2009

Av AMANdA - 1 februari 2009 22:45

JAG HAR HAFT EN UNDERBAR DAG!

Vaknade imorse efter en lyckad och mysig middag igårkväll, det var jag, Lovisa, Silje, Rasmus, Elias och Blomman, det var spenatsoppa och vin och bakning av semlor, det var tända ljus och kramar, det var hetska diskussioner runt köksbordet på Näckrosvägen.

Så imorse vaknade jag upp glad och lagom sömnig. Med en helt tom dag. En helt tom dag på det sättet att jag inte hade någonting uppskrivet i kalendern, INGENTING.

Först fick jag lite panik, tänkte att shit herregud, vad ska jag fylla denna dag med? Vad finns på min att-göra-lista, vad finns det för nyttigt jag borde ta itu med?!

Sen tänkte jag fuck it, fuck it, jag skiter i att vara duktig, nu gör jag bara precis vad jag själv vill, hela dagen!

Så då gjorde jag det! Det blev ett skivstångspass på Friskis, med lång bastu efteråt. Det blev även mycket tid som tillbringades inne på Record Hunter, jag bläddrade bland skivorna i en evighet. Så lång tid att personalen bjöd mig på en burk kall cola, det var schysst, precis vad jag behövde för att bestämma mig för att köpa de 5 cd-skivor jag hade sorterat ut.

Sedan ringde pappa och frågade om han och Annika fick bjuda mig på bio. Visst! svarade jag och vi såg Benjamin Button på Filmstaden i Solna (5 minuter från min lägenhet!). Senare på kvällen kom Emilie hem till mig och Lovisa i Näckrosen, vi åt fruktsallad och catchade upp senaste nytt.


När jag skulle sova insåg jag att det är såna här dagar jag behöver. Mer sånt här! Att bara gå upp och inte veta vart dagen ska ta en. Att bara tacka ja till det man blir erbjuden under dagen, inte slita sig i stycken genom att försöka leta upp saker att göra, eller göra sånt som bara är jobbigt att ta itu med. Utan bara... vara.

Ovido - Quiz & Flashcards