Direktlänk till inlägg 5 december 2008

fett deppo

Av AMANdA - 5 december 2008 09:06

jag känner mig grå och urvriden och helt jävla värdelös

kanske är det bara december och mörkaste tiden på året och att mörkret letar sig inåt och biter sig fast i magtrakten

som en ständigt molande oro

jag somnade igårkväll med bultande huvudvärk

och vaknade imorse med ett utspritt tryck över hela pannloben

duschade, klädde på mig och gick till jobbet som en zombie

nu sitter jag vid mitt bord på kontoret

det är tyst

jag orkar inte ta mig för något

för jag vet inte vad jag ska ta mig för

smekmånaden är över nu, första månaden som "ny på jobbet" har passerat och det är dags att jag börjar producera nu

jag måste visa framfötterna, genomföra projekt och utveckla verksamheten

men hur?

jag vet inte hur jag ska göra.

hittills har jag bara snackat. missbrukat fina ord som "ungdomsverksamhet" och "konkretisera", fastän allting egentligen känns flummigt

för jag vet inte vad jag, rent konkret, kan erbjuda

så istället sitter jag här och skriver ett deppigt inlägg i min blogg som ändå inte spelar nån roll och försöker le och se ut som att jag jobbar och allt flyter på men egentligen vill jag gå härifrån och smälla i dörren och skrika

eller helst ta tag i allt och genomföra det som jag är anställd för att genomföra med bravur och så blir alla nöjda och glada.

 
 
Ingen bild

Morsan Agge

5 december 2008 13:11

Herregud, varför ska ni kreativa alltid få sådan ångest? Är det priset för att ni är så duktiga? Vi vanliga lite mer menlösa, jobbar på i någon jämn lunk. Jag presterar kanske inte riktigt de där topparna men slipper kanske de värsta prestationsdalarna. Vilket är bäst? Ja inte vet jag.
Men för att återgå till jobbet. Som vuxen utifrån är inte du kass, tvärtom. Men din arbetsgivare måste vara mer tydlig samt erbjuda dig mer hjälp att komma igång. Annars anställer man erfaren personal. Var tydlig o be om hjälp! Stor varm kram!

 
Ingen bild

AMANdA, bloggens ägare

5 december 2008 14:47

Jaa.. nu är det prestationsdal så det skriker om det... uschusch.
nu på eftermiddagen har jag varit på ett möte med en annan fritidsgård med superbra personal så nu känner jag mig lite mer pepp i alla fall. fast fortfarande förvirrad... men jag ska ta itu med det på måndag, då ska jag få hjälp att strukturera upp lite.

tack morsan för dina kloka ord :) och tack för frukosten imorse, det var gott att äta på tåget (Nea åkte samma tåg som mig, hon blev fett avundsjuk på att jag fått färdig frukost att ta med mig!)
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards