Alla inlägg den 28 april 2009

Av AMANdA - 28 april 2009 16:22

SMS-broderi i söndags!

Vi smsade till en telefon som var ihopkopplad med en dator som i sin tur var kopplad till en broderi-maskin. Och så broderade vi för hand också.

Vi var elva stycken, gamla och unga, som träffades och deltog på workshopen. Det var så coolt och roligt och mysigt! Alla hjälpte varandra,  vi satt tysta och koncentrerade, vi njöt av solen, vi pratade, vi kopplade av.

Skönt, och spännande.

Av AMANdA - 28 april 2009 16:15

Lovisa och Amanda är ute och går en kvällspromenad. Lovisa har ett missat samtal från sin mor.

signal

Lovisas mor: "Jag kan inte prata just nu - du ringer mitt i Parlamentet!"

klick

Klockan närmar sig nio på kvällen, värmen från dagens sol ligger kvar i luften, himlens toner går i rosa, fåglarna vill inte gå och lägga sig utan sitter kvar i trädtopparna och kvittrar. 

Vi fortsätter gå, vi talar om allt och ingenting, öser ur oss om våran dag och vårat liv och våra drömmar. Lovisas mamma ringer upp, Parlamentet är tydligen slut nu.

Lovisa: "Jag kan inte prata just nu - du ringer mitt i livet!"

Av AMANdA - 28 april 2009 16:12

Produktionsgruppen, teater RANI-truppen, de bästa bland de bästa, de mest engagerade bland de engagerade, mina favoriter. puss!

Ovido - Quiz & Flashcards