Alla inlägg den 2 september 2009

Av AMANdA - 2 september 2009 16:54

Jag har inte fått något CSN-bidrag ännu och pengarna börjar verkligen tryta. Fattar inte vad jag gjort för fel, jag har ju gjort allt som jag enligt CSN:s hemsida ska göra för att få pengar, men icke! Bankkontots saldo gapar lika tomt och hånfullt mot mig ändå. Jag börjar misstänka att CSN har skickat ut en spaningspatrull som förföljer mig och min skolgång. De kanske inte tycker att jag är värd studiebidrag, och jag kan förstå dem. Igår hade vi "arbete på valfri plats". Jag, Lena, Emma och Andreas tolkade det som att ta med våra virkningar och chilla på Café Kaka i parken, sörpla lite kaffe och snacka skit. Idag fick vi sluta tidigare och det slutade såklart med att hela klassen hamnade på Myrornas secondhandbutik. Det kanske helt enkelt är så att CSN inte tycker att fika och secondhandshopping räknas som ordentlig och fullvärdig utbildning?

Men idag har jag varit duktig och varit på informationsföreläsning om kursen Recycle design på Mälardalens Högskola. Det verkar riktigt roligt! Fast jag hade svårt att hålla mig vaken, det var varmt, ganska dunkelt ljus och samma person som stod och pratade hela tiden. Hur håller man sig vaken? Bra tips mottages tacksamt. Jag skulle behöva nåt piller mot det här känner jag... Oj jävlar, nu måste jag till Friskis! Har bokat in mig på ett pass om 10 min, det ska bli skönt att få igång lite endorfiner! 

Ovido - Quiz & Flashcards