Alla inlägg den 20 september 2009

Av AMANdA - 20 september 2009 23:15

Utan att bestämma i förvåg, utan att göra upp några förväntningar.

Vi bara går i sensommarsolen och allt är vackert,

en rullstensås, en bokskog, en gångväg längs mälarens vatten passerar under våra fötter.

Vi hittar på ett fik i stängningstid, de har redan packat ihop och skurat golvet, men du lyckas charma ägarinnan, och kort därefter sitter vi på bryggan i solen och äter äppelkaka med vaniljsås.

Promenad vidare till Bockholmen, det är nära dit och så vackert i skymningen med utsikten och vattnet.

Gustav jobbar och är gullig, serverar vin och fixar filtar när det blir kyligt

och vi pratar, du får mig att skratta som alltid och jag trivs så bra med dig!

Av AMANdA - 20 september 2009 13:31

Jag glider genom vackraste höst-Sverige,

sitter bekvämt på x2000på väg hem från GBG, glad och nöjd över min 140 kronors biljett (som jag tradera-fyndade kl 06.30 imorse!).

Har haft en galen helg med Becka, Johanna och massa goa å glada göteborgare!

Igår var det förfest hos "adelsmannen",

vi var 10 pers varav 3 Amandor (fett coolt!)

och det var sjukt trevligt!

Det blev tävling, vi turades om att leta fram två låtar var på Spotify och spela dem för publiken. Därefter fick alla rösta på två personer och deras låtar genom att lägga en lapp i en kastrull.

Tro det eller ej, men jag vann gruppspelet!

Mycket glad och nöjd blev både jag och publiken av sköna Dancing in the moonlight och nostalgi-hiten Boom boom boom med Vengaboys.

... i semifinalen fick jag dock hjärnsläpp och prestationsångest, jag fattade att jag var så körd och spelade därför Det är över nu med Gyllene Tider. Men men, jag var glad ändå!


Tack för en kul helg!


Ovido - Quiz & Flashcards