Alla inlägg den 16 september 2009

Av AMANdA - 16 september 2009 10:40

JAG OCH LOVISA HAR HÄRMED SHOPPINGSTOPP!

Shoppingen gäller alla former av kläder, accessoarer, smycken och skor. Varje gång vi känner att vi måste köpa något inom denna kategori, om det så är ett par örhängen eller strumpbyxor eller ett par varma vinterskor, så måste vi ringa till varandra och fråga om vi får köpa det.

Ibland blir man blind, och tror att man verkligen "måste" ha något som kanske egenligen är onödigt, då är det bra att ha en röst i andra änden som säger att man faktiskt inte behöver ha det där linnet som man står och pillar på.

 

"Men underkläder då?" undrar jag.

"Då kommer jag att fråga om du verkligen inte har 7 par trosor att använda som du kan tvätta en gång i veckan. Det krävs mer av oss än att bara sortera våra mjölkförpackningar" svarar Lovisa.

 

Shopping känns inte lika lockande längre,

och idag känner jag mig som en lite bättre människa än igår.


Ovido - Quiz & Flashcards