Alla inlägg den 12 november 2008

Av AMANdA - 12 november 2008 19:37

nu sitter jag i gammelmoster Ingers soffa och tar det lugnt, njuter av varje sekund, blir ompysslad med hemgjorda köttbullar och hembakad äppelkaka, i gengäld agerar jag sekreterare på facebook och svarar på alla hennes meddelanden, det är så skönt att vi har hittat varandra, det skiljer mer än ett halvt sekel i ålder mellan oss, men det spelar ingen roll för vi kan ändå prata och umgås och all stress rinner ur mig häruppe, jag kan verkligen slappna av. länge leve falun, fristaden!

Av AMANdA - 12 november 2008 12:17

Denna vecka är min helvetesvecka.

Det innebär att jag har planerat in alldeles för mycket, alldeles för tajt, alldeles för stressigt på alldeles för kort tid. Det är nästan omöjligt, men bara nästan!

Måndag kl 9-17 jobbade jag min första ordentliga dag på SV & Vi Unga. Jag var på 4 möten, fixade en mangateckningslärare till Upplands-Väsby och två föreläsare till en Ung Nätverksträff. Bra dag på jobbet! Hem och övningskörde en stund med pappa, sedan kutade jag iväg och höll ett Friskis-pass som jag blev Ledaruppföljd på. Så jag satt med Lena ett bra tag efteråt, vi gick igenom hela passet rörelse för rörelse låt för låt. Mycket bra feedback, lite smågrejer jag ska fixa till bara.

Tisdag var jag uppe med tuppen, mötte Sthlms-gänget från Vi Unga (alltså mitt gäng) vid bög-ringen kl 8, tog tåget till Vingåker för en heldags personalkonferens. Det var teambuilding och diskussioner och krishantering och vi var personal från hela landet där. På kvällen tog jag mig hem och stöp i säng vid midnatt efter tre timmars tåg-åkande.

Onsdag är det idag, och jag är lite smått groggy för jag klev upp 04.45 imorse för att åka till Falun. Nu sitter jag på trafikskolan, har haft en lektion och ska snart ha en till. Sedan ska jag chilla lite, ska hem till gammelmoster Inger, umgås med henne och sova där inatt.

Torsdag, imorgon, är helvetesveckans kulmen, det är Helvetesdagen. Jag ska ha två körlektioner på morgonen, kl 8.00 och kl 10.15 Efter sista lektionen ska jag rusa iväg och ta tåget till Stockholm. Om allt går som det ska kommer jag till centralen i tid och hinner med pendeltåget så att jag kommer till Bro kl 15.12 Kl 15.20 ska jag ha friskispass i Broskolan. Så det är kuta som en galning hem som gäller, byta om snabbt, hugga CDn och aerobicsskorna, sedan ner och jympa. Kl 16.30 är passet genomfört, då ska jag kuta hem, duscha, kanske hinna äta något och så på med ICA-skjortan för kl 17.00-21.15 är det blip. blip. blip och "hej - det blir femtiåtta å femti - vill du ha kvitto? - nej okej, då slänger jag det - tack hejdå" som gäller. Men det är sista passet på ICA ever!!!

Fredag är lite lugnare, då ska jag till mitt riktiga jobb igen. Har ett möte inbokat och sen vet jag inte så mycket mer vad som händer ännu. Niclas fyller hela 19 år, tänk vad tiden går!

Lördag ska jag köra morsan till Bosön i arla morgonstund. Sedan är det styrelsemöte för Vi Ungas styrelse i Stockholms län. Jag har tänkt kika förbi och säga "hej, här är jag, er nyanställda verksamhetsutvecklare" kanske. På kvällen är det club Frequency i Hornstull med inga mindre än the Mudders på scen!

Söndag hoppas jag att pappa har tid och lust att övningsköra med mig på förmiddagen. Vid lunch eller tidig eftermiddag eller vad det blir åker jag, Emma och Lovisa (?) i Emmas hightech-toyota till Falun och bor hos Emmas farmor Gun.

Måndag tillhör egentligen nästa vecka, men den har en betydande roll för om Helvetesveckan slutar lyckligt eller olyckligt.

Måndag är nämligen dagen för Körprov nr 2.


Förlåt alla i min omgivning, denna vecka är jag helt omöjlig att ha och göra med, jag vet. Men det här är sista helvetes-veckan på ett bra tag. Det lovar jag er, och det lovar jag mig själv.

Ovido - Quiz & Flashcards