Alla inlägg den 7 juli 2008

Av AMANdA - 7 juli 2008 19:23

jag arbetar ute, varenda dag, det är lite grejen med "uteskötsel" faktiskt

att arbeta ute innebär alltid ute, oavsett väder

i fredags satt jag på huk på asfalten och rensade ogräs med solen rakt ovanför mig, det var 800 grader, jag tänkte att

nu smälter jag till en liten våt fläck på marken som på en sekund försvinner med väsande och ett liten ångmoln


idag glömde himlen istället stora vattenkranen på och regnet öste ner över oss hela dagen

det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder,

men tack gud för regnrocken! blev dagens tanke-mantra när jag koncentrerade mig på att slita upp maskrosstjälkar samtidigt som rännilar med vatten forsade ner längs med galontyget över ryggen och lämnade kalla spår i hudens minnesbank


men man ska inte klaga på vädret!

att vara ute i ur & skur är lite av charmen med mitt sommarjobb;

man är tvungen att komma ut i friska luften oavsett om man vill det eller inte


för vad gör väl några blöta droppar

vi har vattentäta kroppar

(Wille Crafoord)

Ovido - Quiz & Flashcards