Alla inlägg den 8 juli 2008

Av AMANdA - 8 juli 2008 23:26

promenad nu på kvällskvisten

en sommarkväll jag vill lägga i minnesasken

vindjackans prassel och taktfasta steg mot asfalten

höger vänster, häl till tå rullar fotsulorna i mina mest bekväma nike

svänger av vägen för att kolla till kolonilotten som jag lovat mamma att göra några jordgubbar har mognat under dagen

ljusrosa strimmor och en blek månskärva på himlen

luften doftar svagt av jord nu efter allt regn och en strimma rosor här och där

man tänker så bra i skymningen när regnet precis torkat och det är lätt och fräscht att andas

jakob hellman sjunger nu har jag lust att ta ett kliv och sätta nåt spår innan jag går i hörlurarna

jag tror att de håller på att lägga av för det brummar lite i ena snäckan men det gör inget

inte en sån här vacker kväll

jag får syn på Shirin som också är ute på kvällspromenad

så det blir trevligt sällskap sista biten

en fin sommarkväll


Ovido - Quiz & Flashcards