Alla inlägg den 19 juli 2008

Av AMANdA - 19 juli 2008 12:34

jag stapplade innanför dörren kl 07.00 imorse och slängde mig i sängen för att sova,

vad härligt att vara ung och oansvarig

komma och gå som man vill.

den här helgen är jag helt ledig; inga krav, inga tider att passa, inga matlådor att förbereda.

igår var det fest i Bandhagen, the Knifes musikvideor rockade på vägg-TVn

såpbubblor blåstes från balkongen ut i natten

snyggaste killen med bruna lockar och ljusblå randig tröja hånglade upp hela sitt kompisgäng

jag fick rida på Niclas rygg ända till t-banan, han skenade upp för hela rulltrappan, vilken dåre, fåglarna kvittrade och jag slängde huvudet bakåt och gapskrattade

Lovisa lånade till sig en longboard och susade fram på Ringvägen med vinden i sina gyllene lockar,

killen med dreads och mössa spelade gitarr och sjöng hemsnickrade sånger med raspig röst när solen steg ur sin vila och välkomnade en ny dag och

min svarta tuschpenna gav alla morgontidningens ansikten solglasögon

sen sov jag gott på pendeltåget hem.

Ovido - Quiz & Flashcards