Direktlänk till inlägg 25 september 2009

välkommen helgen!

Av AMANdA - 25 september 2009 18:53

Spotify delar med sig av världens bästa Laleh

Vad ska det bli av dig? Vad ska det bli av dig? Hey, ja, vad ska det bli av mig?

Ibland undrar jag vad det ska bli av mig, tiden går så fort. Om inte så lång tid är tiden på Eskilstuna Folkhögskola över, vad ska det bli av mig då?

Jag funderar. Ofta.


Nu ska jag ha en skön helg,

lämnar datorn hemma och tar bussen till Sthlm för att mysa med Lovisa i Näckrosen ikväll,

leda virk-workshop på Solna bibliotek imorn och sedan ta en tur upp till Dalarna och Bondarvet och skogarna och ängarna och den spegelblanka sjön.

Hoppas på att hitta svamp!

 
 
Ingen bild

Lovisa

25 september 2009 19:08

Jag har funderar också mycket på framtiden, tänkte faktiskt idag på att en fjärdedel har gått av utbildningen.
(Bara en inflikare, sitter och kollar på färjan och jag ska säga att den killen som pratar nu han borde fan börja fundera på sin framtid. Parykungen kallas han, har tydligen alltid en öl i handen och kan inte prata, låter som han har alldeles för stor tunga.)
I vilket fall som helst har jag beställt hem massa kataloger från unveristet (för att deras hemsidor SUGER), samtidigt som jag inte vet om jag ens vill plugga.
Vi får pratar mer om det ikväll.

 
Ingen bild

Morsan Agge

28 september 2009 18:39

Men hallå. Du har ännu inte fyllt 20. Gått ut gymnasiet med jättebra resultat, Alla kommer inte in o 20% hoppar av... Körkort fixat. Flyttat hemifrån. Jobberfarenhet. Går kul utbildning. Förhållande. Lite ska du väl ha kvar att fundera på. Själv vet jag ju inte vad jag ska bli (av mig alltså). Puss

 
Ingen bild

tove

30 september 2009 12:37

Måste säga att jag känner igen mig mkt här, jag tänker ofta likadant.. men det kan vara nyttigt att räkna upp vad man faktskt har hunnit med, det känns bättre då. din kloka mammas inlägg hjälpte mig lite också i den här funderingen.. men det är lovely att inte vara 20 än, håller du inte med? man har lite mindre krav på sig känns det som, jag menar vad kan man egentligen kräva av en tonåring? :D

 
Ingen bild

AMANdA, bloggens ägare

30 september 2009 18:06

Jaa, faktiskt. Än så länge är vi 19 år, än så länge får vi vara unga och oansvariga ;)
leve oansvarigheten och friheten!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards