Alla inlägg den 7 september 2008

Av AMANdA - 7 september 2008 23:00

LÅT MIG PRESENTERA;

NY DESIGN anpassat för autumn/winter 2008!


Det är smakfullt och lite crazy, inspirerat av säsongens färger grå, lila, khaki och coral;

vi ser en mörkt grå ton längs sidorna, likt våt asfalt en regnig höstdag,

de khaki-färgade detaljerna och rubriken påminner om gulnade löv som stilla singlat ned till marken för att där blandas med lort och mosas till en smutsgul sörja,

den lila texten för tankarna till de diverse blåmärken stövelbeklädda (och särskilt stålhätte-förstärkta) fötter kan orsaka en annan människa,

länkarna i coral kopplar jag genast till ett par fina små skor i samma nyans som jag köpte i somras, och som orsakat ett antal skavsårs-ärr på mina tår och hälar,

och sist, men inte minst,

en presentationsbild med mig som solbränd och somrig festivalbesökare i fredens och kärlekens tecken, mitt under en pulserande konsert med musik som borrade sig in i hjärnan och hjärtat, lockade till dans och värmde upp tusen och åter tusen kroppar i sommarnatten

minnet får ett leende att spela på mina läppar

även i den mörkaste höstnatten

Av AMANdA - 7 september 2008 19:32

Det är en sömnig söndagsförmiddag, jag sitter i kassan på ICA, kunderna kommer, betalar och går, bandet med varor snurrar på.

SÅ PLÖTSLIGT något som får mig att hicka till, en morsa som med en nick åt mitt håll beordrar sitt barn att:

"Ge pengarna till tanten nu!"


Jag får en smärre chock. Tant!

Jag brukar bli kallad flickan eller tjejen eller hon i kassan, men nu har jag alltså uppgraderats till samma fack som de ordinarie-arbetande kvinnorna, till de som arbetat där i 30 år, till de som gnäller över ledvärk och ljummet kaffe i bryggaren och att extraarbetarna stökar till bland kvittona i kassalådan.

Blott 18 år gammal är jag redan en av dem nu, en av ICA-tanterna.

Ovido - Quiz & Flashcards