Alla inlägg den 12 september 2008

Av AMANdA - 12 september 2008 23:59

Kl 18.17 mötte jag Emma och hennes filmkamera på Bro station, vi missade nästan tåget för att jag var sen (som vanligt..) men bara nästan.

Det blev promenad längs med vattnet ända till djurgården och Gröna Lund. Det var en av de vackraste kvällarna på länge, kvällssolen sken som en stor självlysande apelsin, det var höstkyligt i luften och vi virade våra tjocka halsdukar ett extra varv. Vi äntrade nöjesfältet, mötte upp Niclas, Rasmus, Lovisa och hennes vän Carro, det bubblade av förtjusning inom mig. På senare tid har järngänget (järngänget = jag, lovisa, emilie, rasmus, niclas som utgör någon slags kärna som vägrade släppa taget om varandra efter gymnasiet) börjat skingras, alla har sitt eget att stå i, men nu möttes vi upp igen och allt var som förut. Jag blev upprymd och bubblig av prat av att träffa dem. Idag var min sista dag på Upplands-Brohus, sista dagen med smuts under naglarna, frihetskänslan har infunnit sig och jag svävar. Moneybrother äntrade scenen och jag hänfördes av hans utstålning och charm, och lockades till handklapp och dans av hans glada band! Hit efter hit radades upp, varvat med "det sorgligaste jag någonsin hört och skrivit" (citat Moneybrother) och än en gång är det bevisat; livemusik i goda vänners sällskap äger allt annat!

Vi avslutade tivoli-besöket med ett obligatoriskt åk i berg-&dalbanan (Carro: snälla snälla låt mig slippa! jag: inte en chans! alla ska med!) och promenerade in till stan för att dricka grönt te (jag, för att det är nyttigt)/espresso macchiato (emma, för det kostade 15 kr och det var precis vad hon hade löst)/öl (niclas och rasmus, jag hävdade att det var för att det är manligt, rasmus blev upprörd och hävdade att det snarare var för att det var "uppfriskande med öl efter att ha varit utomhus hela kvällen", niclas hävdade sig för en gångs skull inte så jag antar att han helt enkelt höll med rasmus.) Men det är lugnt, man får dricka vad man vill. Oavsett anledning.

Jag gillar er!

Ovido - Quiz & Flashcards