Alla inlägg den 14 september 2008

Av AMANdA - 14 september 2008 22:16

Jag är dagdrivare.


Visst klingar det illa? Visst luktar det hopplös tillvaro?

Visst ser ni mig framför er, klädd i nötta mjukisbyxor med hål i grenen, solkigt wifebeater-linne och otvättat hår? Visst ser ni mig framför er, där jag småslumrar i en nedsutten soffa framför ett soffbord fläckat med ingrodda pizzarester? Visst ser ni mig framför er, jag kliar mig förstrött i skrevet, lägger av en stor fjärt som ekar i lägenheten och zappar från TVshop till Hem till gården.

Visst är det illa?


MEN! En dagdrivare är inte arbetslös, utan arbetsfri!

Tänk dig själv in i situationen: du har inget jobb eller skola som uppehåller dig. Du är ung, frisk och stark, både fysiskt och i sinnet. Plötsligt tilldelas du massor av fritid, fri tid. Vad skulle du göra då?


Just det. Uppfylla dina drömmar, genomföra dina projekt.


Så sluta skaka på huvudet åt er dotter, vän, forna elev. Hon som en gång verkade så lovande, men nu tydligt har tappat bort sig själv.


För är det någon gång i livet jag får vara virrig borde det vara nu. När jag är fri från skola och jobb, när jag är frisk och ung. Just precis nu verkar min framtid diffus men jag lovar att så småningom kommer jag att gå långt. Längre än ni nånsin anat. Jag behöver bara få dagdriva lite först.


Det är inte så illa.

Av AMANdA - 14 september 2008 21:50

jag sitter och bläddrar i min kalender och min vecka 38 år 2008 ser ut så här:


powerwalk, övningsköra med mamma, körlektion på bilskolan, teorikurs på bilskolan, sugar bar med empan, studera måsar, spela teater, köra bil igen, baka tårta till rasmus som fyller år (överraskning!), körlektion igen, träna core, träna jympa, baba sonic med emma, powerwalk, spela körkortsdataspel, dagdriva med lovisa, ha teater tampone-möte, vänta på manus som ska skrivas klart, se the Mudders feat Niclas live at buss 819 på tyresö, sy en komplicerad skjortklänning jag har skissat upp, fika med becka och becka, jobba på ica, träna, klippa mig (kanske lugg!), mysa hos ellie, packa virknålar, packa köra-bil-kläder och ÅKA TILL FALUN!


Av AMANdA - 14 september 2008 21:30

hey sockertopp, join the sockerstopp!


för 3 veckor sedan utropade lovisa sockerstopp; och så blev det.

inget socker = inget godis, kakor, bullar, desserter, bakelser, läsk, saft, socker i kaffe eller te.


ojojoj, hur går det? 

SVAR: ... jag klarar mig ypperligt utan socker! bästa fördelen är att min blodsockernivå blir jämnare, mamma säger att jag inte får några "dippar" längre (med det menar hon inte dip som man dippar chips eller morotsstavar i, sånt med garlic-, sourcream & onion- eller holidaysmak, nej, med dippar menar hon snarare raseriutbrott).

socker är ett fucking gift som kommer ta kål på mänskligheten en vacker dag. sockerdippar är farliga, man vet aldrig vad en riktig sockeroholist kan ta sig till under en dipp. men säkert typ.. mörda folk. jag har varit nära flera gånger, men sedan jag valde den rätta vägen för 3 veckor sen är allt agg mot mina medmänniskor som bortblåst!

gå med du också!

våra budord för sockertoppar som sockerstoppar skickas ut vid förfrågan!

Av AMANdA - 14 september 2008 17:13

min syster är grym! hon spelar i Bro IK:s damlag, jag måste få hylla henne lite för hon sköt snyggaste målet jao mitt i prick! heja heja!

Ovido - Quiz & Flashcards