Alla inlägg den 28 september 2008

Av AMANdA - 28 september 2008 21:45

jag är hemma en snabbis för att få tips och råd av mammas barndomsvänner som är här på tjejmiddag

de är skräddare, illustratörer och konstnärer

har gått Beckmans och Konstfack och har massvis med erfarenhet och kontakter

jag känner mig ung och oerfaren, en drömmare utan skicklighet och teknik, men jag tar tillfället i akt och frågar ut dem om allt jag vill veta

tillsammans lägger vi upp en sorts plan för min framtid

de finns där, Catta lovar att jag kan titta in till hennes ateljé när jag än vill och få hjälp, de andra lovar att jag alltid kan ringa eller mejla om jag undrar något eller vill söka praktikplats

de tittar på mig med milda blickar,

som om de fått en glimt av en framtida stjärna, som fågelmammor till en snart flygfärdig liten sparv,

jag växer i deras åsyn, sträcker på mig

och med deras stöd känns ingenting längre omöjligt!

Av AMANdA - 28 september 2008 12:34

Vi styrde kosan mot Sala igår i arla morgonstund, en stad där alla känner alla, Emma känner många och jag fick lära känna Emmas underbara vän Cajsa! Det blev en heldag, med lunch, shopping, middag på grekisk restaurang, förfest och utgång! Inga mindre än EMD uppträdde på Hotellet i Sala, de var rätt kassa, men det var proppat med folk ändå!


Det som slog mig och träffade mitt i hjärtat med värme var den sköna mentaliteten i staden, hur alla var trevliga och nyfikna, hur lätt det var att smälta in, umgås med alla nya människor, utan stress, utan konkurrens, bara ha kul och verkligen trivas till fullo!

Hit vill jag åka igen!

Ovido - Quiz & Flashcards