Direktlänk till inlägg 27 september 2008

RAPPORT 5: Världen är liten!

Av AMANdA - 27 september 2008 02:04

Tänk vad världen är liten!

Jag och Emma drog till O'Learys och såg the Lance spela (det är ingen fara om ni inte vet vilka de är; de är ett lokalt band från Borlänge, som både låter och ser ut precis som Mando Diao)

Vi shakar loss bland alla snyggingar på dansgolvet (tro det eller ej, men Falun har mycket att bjuda på!). Plötsligt står jag framför en blond krulltott som jag tycker mig känna igen. Vi får ögonkontakt, han ler lite osäkert i nån hundradels sekund, sedan skiner han upp.

"Amanda?!" mimar hans läppar och jag skrattar till lite förvirrat men glatt och ger honom en kram. Det är Linus, en kille från musikklassen på Frysen, alltså från min förra parallellklass! Hur sjukt är det inte på en skala att vi träffas på en liten krog i en liten håla i en vrå av Sverige?!

Vi har kul, Linus berättar att han pluggar musikproduktion här, vi berättar att vi pluggar körkort, det blir en lyckad kväll

och på onsdag ska vi ut igen, tillsammans med Linus, och göra stan osäker!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards