Alla inlägg den 8 januari 2009

Av AMANdA - 8 januari 2009 21:45

okejokej, jag ska erkänna att shoppingdagen fortfarande inte är till ända...

jag har precis klickat hem ett duschdraperi från marimekko och en lampskärm designad av stig lindberg, så jävla schnygga att jag inte kunde låta bli..


men alltså egentligen, här sitter jag och har dåligt samvete för att jag shoppar. Men när jag läste Samhällskunskap A så fick jag lära mig att i dåliga tider vill staten att konsumenterna ska handla, för då kan produktionen ökas och fler kan anställas och allt blir frid och fröjd och samhällsekonomin kan blomstra igen! jag är alltså en hjälte! jag kan shoppa mera, och få det här landet på fötter igen! YES asså!

Av AMANdA - 8 januari 2009 19:45

Idag har det shoppats så det stod härliga till!

jag, becka och lovisa lassade kundvagnen full när vi körde superrace i gångarna på IKEA

det är så mycket man behöver! galgar, skohyllor, matlådor, tallrikar, kuddar, lakan, krokar... massa småplock som bara liksom sögs ned i kundvagnen från hyllorna.

Efter IKEA fortsatte den hysteriska handeln, vi ockuperade Textilcentrum i Sundbyberg, och fyndade på Stadsmissionens secondhand-butik. Lovisa köpte finfina vinglas, och jag fyndade två lampfötter & en porslinstallrik där det står "from Israel with love". Jag vet att det just i denna stund pågår ett krig som Israel är inblandat i. Jag måste erkänna att jag inte är insatt i vilka som krigar mot vilka och varför... Jag vet alltså inte om det är rätt eller fel av mig att ha en porslinstallrik som hyllar Israel i min ägo. Lovisa vet inte heller.. Vi tänkte att det kommer säkert att komma hem intellektuella människor till oss som har koll på världssituationen och som kan förklara kriget för oss. Men det står ändå "love", kärlek, och kärlek kan väl aldrig vara fel?

Till sist hälsade vi på i färgaffären (det finns en snygg bygg-kille som jobbar där, smal och gänglig, halvlångt mörkt hår - påminner om jonas hassen khemiri faktiskt, fast han verkar lite trött på livet, men det kanske inte är så konstigt, hur kul kan det vara att jobba i en färgaffär i sundbyberg dagarna i enda liksom? han vill säkert ut och bygga hus! men han hjälpte mig att blanda till färgen jag skulle ha i alla fall! han sa att 1 liter skulle räcka till 4 stolar.....hoppas, hoppas, HOPPAS att den inte räcker! då får jag gå dit igen och köpa mer!)


Puh. Vi lassade in alla våra fynd i Lovisas pappas bil och körde dem till Näckrosen. Bra jobbat!

Ovido - Quiz & Flashcards