Alla inlägg den 31 januari 2009

Av AMANdA - 31 januari 2009 08:35

Uppe med tuppen imorse, steg upp 05.45 för att hjälpa familjen med sista packningen inför deras Idre-resa. Vinkade av dem en timme senare, lämnad själv kvar i en tyst lägenhet. Hade detta varit för en vecka sedan hade jag slängt mig på sängen och gråtit, men detta är inte för en vecka sen, detta är nu, och istället började jag småpyssla hemma, diska och bädda sängen och städa lite på mitt rum.

Jag hittade en bortglömd julklapp från mamma; en tom kassabok (en uppmaning till mig att hålla koll på stålarna) och kom på den utmärkta idén att sätta mig ned och fylla i utgifter och inkomster. "Men... hur gör man?" kom jag på mig själv att tänka när jag öppnade boken, och ångrade för en sekund bittert att jag hoppade av kursen i Företagsekonomi. Sekunden därefter tackade jag teknikens under och googlade på kassabok. Jag hittade www.kassabok.nu. Det visade sig vara en asbra sajt! Lätt att förstå, enkel och utan massa onödigt krafs! Så nu har jag skapat ett konto, fyllt i inkomst och utgifter hittills och har stenkoll på vad jag kan spendera och inte, för nu ska det banne mig bli ordning på min ekonomi!

Ovido - Quiz & Flashcards