Alla inlägg den 30 januari 2009

Av AMANdA - 30 januari 2009 19:27

när jag kom hem låg det på min säng

ett stort kuvert adresserat från Borås Textilhögskola

jag sparkade av mig skorna och slängde av mig jackan och väskan flög i en vid båge genom rummet och hamnade på golvet i något hörn

jag slet upp kuvertet och blev nästan bländad av ljuset som spreds i rummet;

det var katalogen med Textil- & Designutbildningar i Sverige 2009!

jag längtar till hösten.

Av AMANdA - 30 januari 2009 19:21

idag har jag faktiskt jobbat! jag har bokat ett lunchmöte med vi ungas förbundssekreterare om ett projekt som verkar spännande, jag har ringt samtal som jag har skjutit upp, jag har skrivit info till en affisch och jag har pratat med en ordförande för en klubb som jag ska träffa och hjälpa nästa vecka och jag har mejlat mejl som behövde mejlas. bra och effektivt!

Så nu förtjänar jag att ta helg!

Av AMANdA - 30 januari 2009 19:10

idag besökte jag fru hjärnskrynklare på Previa företagshälsovård

jag fick ligga på en brits i ett kalt rum och rada upp mina barndomsminnen

att jag blev retad som barn för att jag hade tajts och promenadskor till (så att fötterna såg klumpiga ut) kan ha inneburit en destruktiv syn på vänner hos mig och kapat alla chanser till tillit i den efterföljande tonåren...


... eller inte.

fru hjärnskrynklare var faktiskt väldigt snäll och trevlig och långt mer proffessionell än jag trott. vi satt i varsin fotölj och pratade, det kändes helt okej.

hon förklarade sambandet mellan kropp, tankar, känslor och beteende och berättade om centrala nervsystemet så att jag fick en bild av vad det egentligen är som händer inuti mig när jag blir stressad och får ångest. hon tipsade om en andningsövning, typ mindfulness (woho, jag använder ett modeord här i bloggen!) att göra två gånger om dagen. det var det, check.

Av AMANdA - 30 januari 2009 18:46

"Snart är det februari!" var det någon som utbrast i min närhet (jag kommer inte ihåg vem) och jag hörde mig själv svara:

"Ja, tack som fan för att den här jävla månaden snart är slut"'.


Våren är på väg! Jag kämpar på och blir bättre på att tänka snälla tankar om mig själv varje dag, jag slår ett slag för livet för nu får det vara slut på de här depperierna! Därför lite vårkänsla på bloggen också, som denna vår 2009 går i gröna toner med spirande blad och kittlande stänk av nypirrig förälskelse i orange. En vår med förnyelse, med liv och med kärlek.


Ovido - Quiz & Flashcards