Alla inlägg den 22 januari 2009

Av AMANdA - 22 januari 2009 22:33

"NYTT ÅR; NYTT HÅR!!!"

det var nyårsafton, klockan slog tolv, år 2009 inleddes med ett nyårslöfte om förändring angående mitt hårtillstånd

nu har Annika gjort sitt, det blev back to classic, blond page igen

bra val och jag har klarat ett löfte!

Av AMANdA - 22 januari 2009 15:34

VATTENGYMPA igen!

Nu känns allt mycket bättre. Det är så avkopplande att gå dit, bland pensionärstanterna, alla över 65 och i alla möjliga former och färger. Förra gången studsade jag runt i vattnet i bikini (INTE att föredra, stackars den som stod bakom mig när mina bikinitrosor ideligen ville åka ned när vi körde "twisthopp" i vattnet...), men jag lärde av mitt misstag och lånade därför mammas gamla 90-tals baddräkt idag. Håret i en knut på huvudet, och jag var ännu mer lik tanterna runt omkring mig.

Det här är min terapi, jag älskar det. Jag är tyst och anonym och det är helt ok. Tanterna pladdrar, idag klagade de över att tiden för vattengympan är framflyttad från kl 12.00 till kl 13.00 "Man hinner ju ingenting hemma, hela dagen blir så hattig" och "De tänker aldrig på oss pensionärer, vi får alltid komma i sista hand!" och "Alla är så stressade nuförtiden, när man står och betalar i affären står folk och trampar bakom en och suckar högt för att de tycker att man är långsam!". Det ger lite perspektiv, jag brukade också sucka åt gamlingarna när jag satt i kassan på ICA och de kom och ville betala med sina artontusen mynt och ska kolla kvittot sjuttio gånger och fråga "gick det in?" varje gång de drog ICA-kortet för att förvissa sig om att de verkligen fick sina futtiga bonuspoäng när de handlat kalvsylta och potatis idag också. Jag ska aldrig tänka så om er igen pensionärer, jag lovar! Ni är så fina på vattengympan och gör det så okomplicerat att gå dit.


Vattengympa är ganska tungt ändå, man tränar med vikter i vattnet. Det är nice, att få ta i lite. Det känns skonsamt mot kroppen. Skönt med vattnet mot huden, att känna sig tyngdlös, att låta tankarna flyta iväg och koncentrera sig på att hålla balansen i vattnet. Sedan stretch och bastu på det.

Bastu är min nya stora tröst, värmen slätar över allt och bäddar in kroppen i ett lugn som stannar kvar resten av dagen. Nu känns allt mycket bättre.

Av AMANdA - 22 januari 2009 10:13

försöker bygga upp mig själv

nu är jag allergisk mot stress,

jag vägrar stressa; vägrar tappa ord och koncentration och minne

allergisk mot att prestera; vägrar jobba och leda friskispass och göra läxan i företagsekonomi

det finns ingen energi till sådant, det räcker med att andas och äta och sova och prata ibland

jag har varit på vårdcentralen (..undrar vad jag betalar skatt för egentligen) och träffade en tant som analyserade mitt beteende och sa att jag nog har skjutit upp saker jag oroat mig för i mitt liv, när jag gick i skolan hade jag säkert ångest inför prov och skolkade för att jag inte orkade med det, kanske?

öh.. skolkat? näe? inte direkt,

snarare tvärtom..


jag känner mig som värsta oansvariga barnungen

tänker på alla disneyfilmer, där sensmoralen ofta är att följa sitt hjärta

det är nog det som är problemet, jag har gått ifrån mitt hjärta, har pressat ned det i en låda i garderoben och stängt locket, gått därifrån

jag vill inte vara logisk och praktisk längre, jag vill tänka och känna och göra det som faller mig in! så jävla barnsligt, men är det någon gång som jag ska vara barnslig är det väl nu? jag vet att om jag pressar på locket igen, klistrar på ett smajl och återgår till att stressa och missbruka ord som verksamhet och budgetera och utveckla kommer jag att krascha igen, hårdare.


"you have to deal with it", en av de vanligaste replikerna i OC när jag och nea sitter klistrade framför tvn i maraton av säsong 3.

och jag tänker I have to deal with it.

frågan är bara hur

Ovido - Quiz & Flashcards