Alla inlägg den 5 mars 2008

Av AMANdA - 5 mars 2008 21:16

ibland önskar jag bara att jag fick vara en betraktare; bara få stå vid kanten och titta på

så om hela livet skulle vara en hockeymatch

så skulle jag vilja stå vid sargen, följa pucken med blicken

se de andra spela, svischa fram över planen med skarpa långa skär

hockeyklubbor i högsta hugg som febrilt jagar efter den lilla svarta pucken

tänk att bara få stå vid sargen, käka en varmkorv och dricka en festis nångång ibland

och vara nöjd med det


det där med att vara nöjd: jag är aldrig nöjd

det där med att vara en betraktare: jag är aldrig en betraktare

för jag ger mig fan på att alltid vara pucken i hockeymatchen


(Mitt Friskis & Svettis-jympapass har gått dåligt 2 ggr i rad nu. Jag har tröttnat på min musik, på mina rörelser och på att stå i mitten. Just nu vill jag vill bara vara en i mängden!)

Ovido - Quiz & Flashcards