Alla inlägg den 11 mars 2008

Av AMANdA - 11 mars 2008 22:35

Godafton mina damer & herrar!

Ikväll har jag en sak att framföra, nämligen att jag, Amanda Dahllöf, stolt kan presentera att jag har en ny talang:


Jag kan cykla enhjuling!


Idag på Cirkus B-lektionen gick det äntligen vägen ordentligt. Det är läskigt och lite svårt, men så sjukt coolt så det väger upp allt det andra!

Att kunna cykla enhjuling, det är det inte alla som kan, det är ett rätt bortglömt fordon, man får sällan chansen att prova.

Men jag kan, jag kan jag kan JAG KAN

cykla enhjuling!


mitt mål är såklart att ha en alldeles egen enhjuling;

en glänsande grön med blommig sadel

det vore nåt att susa runt på det!

Av AMANdA - 11 mars 2008 07:46

Kommentar till gårdagens inlägg om telefonskräck:

"jag är EXAKT likadan..! speciellt ica! det är något med just ica som får mig att precis som du gå och tänka på det och försöka skjuta upp det där jäkla samtalet men bara vilja ha det ur världen, och när de själva ringer är det ju ännu sämre eftersom jag å inte hunnit tänka ut vad jag ska säga och bara hasplar ur mig ett "ja kan jag jobba" utan att ens tänka på alla 50-årskalas, bröllop eller barnvaktsjobb jag har inplanerat just då. Tänk om man bara kunde ta såna här samtal över msn istället!"

av tee den 10 mars 2008 kl 18:40

PRECIS! shit tove, jag tror du har det!!

VI ÄR MSN- & SMS-GENERATIONEN!!!

Vi är vana vid att skriva till varandra och lägga in lite smileysar här och där för att liva upp samtalet och illustrera vad vi känner. Via msn eller sms kan man egentligen säga vad som helst; när man sitter vid tangentbordet har man tid att tänka ut vad det är man vill säga, tid att sudda och ändra till perfektion = tid att ljuga ihop den bästa bortförklaringen.
När vi, msn- & sms-generationen, kommer i kontakt med "the old way", dvs att meddela jobbiga beslut via telefon, rubbas vårt innersta så till den grad att vi blir mållösa, vi vet inte vad vi ska säga, för vi har inte tid att formulera det perfekta svaret. Detta resulterar i att vi stammar och blir nervösa när vi blir uppringda utan förvarning, och att vi oroar oss inför att ringa upp. På telefonlinjen finns ingen skärm eller display att gömma sig bakom, inga smileysar att ge ut falska miner med, inga stavfel att skylla på,

nej

bara två röster som möts,

utan täckmantel...

Ovido - Quiz & Flashcards