Alla inlägg den 6 mars 2008

Av AMANdA - 6 mars 2008 17:28

I morse vid frukostbordet kläckte min mamma ur sig att hon önskar sig ett blogginlägg, ett inlägg som bara handlar om henne. I arla morgonstund log jag ett milt leende över skålen med vaniljyoghurt och svarade att "javisst, kära mor, javisst självklart ska du få ett alldeles eget blogginlägg som bara handlar om dig"

Min mamma har nämligen ett sjutusan till morgonhumör, henne muckar man inte med frivilligt på mornarna; jag var tvungen att avge ett löfte.


Min mamma

kallas för Agge och är en medelålders tant i sina bästa år som gillar att laga mat och ta hand om sina barn, diggar friluftsliv och långa promenader, har stor smak men liten plånbok, är sträng men rättvis.

& är högsta hönset i vår familj

Det sägs att alla vägar leder till Rom,

jag säger att allt leder från Agge

Hon är ekern i hjulet på Råbystigen 1 1 tr, hon har 8 bläckfiskarmar och insikt i ALLT. Om någon någonsin skulle undra var jag får allt ifrån skulle jag bara peka på mamma; hon är källa till alla mina uppsatser & skolarbeten, hon är psykologisk coach i alla mina livskriser & depressioner, hon är rådgivare i alla mina projekt & drömmar, hon är allt jag behöver ha nära till hands för att våga pröva mina vingar.

Vid varje framgång står hon vid min sida och applåderar, vid varje bakslag tar hon emot med stora-mamma-famnen och nynnar Boktornet-melodin.


Man brukar säga att

bakom varje framgångsrik man finns en stark kvinna,

jag tror att

bakom varje framgångsrik unge

finns en stark mamma!

Ovido - Quiz & Flashcards