Alla inlägg den 27 mars 2008

Av AMANdA - 27 mars 2008 22:38

jag var ovanligt otaggad på att hålla ett jympapass

men jag drog på mig F&S-tröjan och gick ned till Sporthallen i alla fall

det var lite folk, men det gick bra

fram till första konditionsblocket

en vridrörelse, ett snedsteg och min fotled gav ifrån sig en oroväckande liten smäll

shitshitshitpommesfritesmedketchupochbostongurkati
llochmed, tänkte jag och fick panik

smärtan spred sig upp genom fotleden, och jag visste inte vart jag skulle ta vägen

jag mimade till min värd "kan du ta över?!" och pekade på min plats i mitten, men hon såg livrädd ut och ruskade på huvudet

jag bet ihop, smärtan som 1000 nålar till trots, klistrade på ett leende och fortsatte passet


jag har lärt mig allt om hur man ska ta hand om motionärer som stukar fötterna på jympagolvet

men ingen någonsin informerat om hur man ska göra som ledare..

Av AMANdA - 27 mars 2008 18:35

har haft en skön dag med klassen, fast det är påsklov

okej, inte hela riktigt hela klassen, men alla som ville/kunde fick komma

8 pers var vi som samlades på plattan kl 12 och gav oss iväg till Skeppsholmen för att ha en riktig kulturdag

efter en demokratisk diskussion började vi med Östasiatiska Muséet, där ingen av oss någonsin satt vår fot tidigare

vi studerade krukor och åter krukor, lite poslinstallrikar från Kina här och där och några dansscener ur ett gäng bollywood-filmer fick oss både att förundras och fnissa

Efter Östasiatiska gick vi till Moderna Muséet och spanade in Warhol-utställningen "Andra röster, andra rum"

jag tyckte att det var väldigt bra, utställningen la stor vikt vid alla de filmer, korta och långa, som Warhol spelade in under sitt liv

det var kul att se annat än bara sopp-burkar och Marilyn Monroe, även om de också såklart fanns med i utställningen

Jag uppskattade speciellt alla de foton som fanns

En bildtext förklarade att Warhol var missnöjd med sitt utseende, och att det missnöjet fick honom att fota sig själv i olika poser och peruker


Överhuvudtaget så var det så mysigt att bara gå runt på muséet, sprida ut sig och sen stöta på varandra igen

som en stor familj!

Ovido - Quiz & Flashcards