Alla inlägg den 22 mars 2008

Av AMANdA - 22 mars 2008 13:51

Man får ofta höra vuxna prata om att gymnasietiden var den bästa tiden i deras liv; när de säger "när jag var ung.." menar de när de var i 18-års åldern

Folk som gått ut gymnasiet och börjat jobba längtar tillbaka till gymnasiet och ångrar att de inte förstod hur bra de hade det då:

stimulerande sysselsättning, gratis mat och kompisar på en och samma plats. Kunna ta en spontan-fika efter plugget, gå och träna tillsammans och planera helgens bravader utan att behöva ringa massa samtal för att samla alla

Under den senaste tiden har jag insett att

jag lever i den tiden nu!

Jag lever det liv jag kommer att prata om, skratta åt och bli nostalgisk över under varenda dag i hela mitt vuxna liv

Jag är den person nu som jag i framtiden kommer att minnas som den unga Amanda, och det betyder ju att det är nu det gäller

det är nu det gäller att uppleva saker och umgås med människor jag tycker om, utan att det blir en hets

för snart går det bara utför

jag blir aldrig vackrare, vildare, mer nyfiken eller mer fri än vad jag är nu

- det gäller att passa på!

I have the time of my life, jag tar tillvara på tiden

jag har känt det de senaste dagarna, när jag umgåtts mycket med klassen,

det finns ett utgångsdatum

studenten 30 maj är ett datum som sätter punkt för gymnasietiden

och därmed hela tiden med min underbara klass


varenda dag är guld värd så

jag ser inte in i framtiden, jag tänker inte "så snart det här är över så ska jag börja leva..."

Nej,

varje sekund så önskar jag bara vara

just där jag är

JAG LEVER NU!

Av AMANdA - 22 mars 2008 10:10

TRETTON & TRETTI

är framtidens designerkollektiv

med sin första visning någonsin

lockade de till fullt hus och öronbedövande applåder igårkväll

5 minuter av

sprittande energiska och sprudlande tonårsskönheter

iklädda snygga hemsydda kreationer

till rockig musik som lyfte på taket

vi fick stående ovationer och knöt kontakter inför kommande visningar

fan, det var så härligt; tjejer kan!

så HÅLL I HATTEN därute

för 13&30 är på frammarsch!

Ovido - Quiz & Flashcards