Alla inlägg den 20 mars 2008

Av AMANdA - 20 mars 2008 09:30

igårkväll kl 21.14 träffades två heta hippies utanför spärrarna på Sundbybergs station

det var jag & Lovisa, på väg till 70-talsfest på Retro på Sveavägen

iklädda bandana och stora solbrillor tog vi glada i hågen bussen till Odenplan

.... sedan hittade vi inte längre

"öhh... Retro ska ligga på ett hörn..." sa Lovisa och visade mig ett gåtfullt vägbeskrivnings-sms hon hade fått.

Jaha, ett hörn, någonstans på Sveavägen (som typ är Stockholms längsta gata!), visst sure det är väl ingen match att hitta , bara man viker en timme eller två att promenera upp och ner längs gatan...

Vi stod rådvilla en stund och jag kände mig liten som en 5-åring i min storblommiga 70-talsklänning. Sedan fick vi plötsligt syn på två tjejer med färgglada strumpbyxor och pannband, vi fällde ner glasögonen och smög efter. Det visade sig vara rätt! Vi hittade fram och det blev en mycket trevlig kväll. De flesta var lite väl mesigt utklädda tycker jag, men jag & Lovisa lyste upp i sann 70-talsanda!

Ovido - Quiz & Flashcards