Alla inlägg den 24 mars 2008

Av AMANdA - 24 mars 2008 15:33

idag är det annandag påsk och jag borde ha pluggat;

skrivit loggbok och börjat på min inspirationsbok om de väskor jag har sytt

men det har jag inte gjort

istället har jag sytt en klänning

slaktade en av morfars gamla skjortor och förvandlade den till en kortkort tubklänning

när det kommer till att sy är jag en slarver med för mycket inspiration

jag skissar/mäter/sicksackar aldrig, det är tråkigt och tar för lång tid

- jag bara gör och så får det bära eller brista

denna gång tycker jag nog att det bär

och hoppas jag vågar bära den nån gång..

Av AMANdA - 24 mars 2008 11:30

igår pratade jag med Emilie på msn 4 timmar i sträck

Emilie är en mogen, djupsinnig och fridfull kvinna på 21 vårar, uppvuxen med fladdrande lockar på hästryggen djupt inne i Dalarnas skogar bland granar & röda stugor med vita knutar

Kärt barn har många namn sägs det, och Emilie har många smeknamn; Empan är ett givet sådant. Ett mindre givet namn är "lilla Rumpan" som hennes pappa kallade henne när hon var liten

Nu har det bästa av två världar förenats och det officiella smeknamnet på Emilie är Empan-Rumpan!


denna Empan-Rumpan känns lite som min andra hälft

vi är lika som bär

och samtidigt olika som natt och dag

vi är båda absolut inte det vi utger oss för att vara (internt

& vi är klassens divor som fick göra reklamfilm och delar på huvudrollen i slutproduktionen

samtidigt som jag är energisk och stressig

är Emilie lugn och chillad

det är som att hon är allt som jag inte är

och det jag behöver för att bli komplett


Emilie är musikalisk (http://www.myspace.com/emilielund

så fort Emilie får sin demo tryckt kommer hon slå igenom,

hon kommer höras på en radio nära dig inom kort

hon kommer att bli stor, men aldrig dryg, hon är inte sån som skryter,

det är hon för bra för

hon kommer bli en favorit

och jag känner henne, det ni!

Ovido - Quiz & Flashcards