Direktlänk till inlägg 28 mars 2008

stylist-assistent dag 1

Av AMANdA - 28 mars 2008 21:02

VILKEN DAG!

jag anlände till fotostudion kl 8.00 imorse med fjärilar i magen inför min första dag som assistent åt stylisten Ia

kände mig lite utanför, rädd för att göra fel, gick mest omkring och spanade in modellerna i sminkstolarna, drack lite kaffe, ställde i ordning skor, drack lite mer kaffe och visste inte riktigt var jag skulle ta vägen

men allteftersom dagen fortskred, hände något

jag började ta för mig; tog plats, blev tilldelad att hålla i dyrbara smycken, tog ansvar för att hänga upp kläder snyggt på galgar igen efter plåtningar, sprang och hämtade grejer, servade modellerna med ramlösa

och lärde mig massor!

på måndag eftermiddag ska jag tillbaka till fotostudion och städa iordning, jag anmälde mig frivilligt

- ett bevis på att jag verkligen är helt såld...

Visst trivs jag i rampljuset,

men det är bakom scen jag är som fisken i vattnet!

 
 
Danne

Danne

29 mars 2008 00:52

Gud va roligt att höra att det gick bra för dig vännen :). tack för ditt svar och jag delar det absolut med dig, är ju inte 100% emot det liksom men var ju själva "överdriften" som jag försökte poengtera lite.

ha det bäst, :)

http://deeps.bloggspace.se

 
Ingen bild

lillarumpan

30 mars 2008 11:59

Wowers! visste väl att det var någonting för dej! var modellerna snygga? inte lika snygga som mig och lovisa väl?

 
Ingen bild

AMANdA, bloggens ägare

31 mars 2008 17:36

jaa, de var snygga, men de var 40-plussare allihop! extremt snygga 40-plussare, but still: 40-PLUSSARE!
inget går upp mot den ungdomliga skönheten, inte ens Sveriges vackraste 40-plussare!!
= INGET går upp mot Lovisa och Emilie!

 
Ingen bild

Natte

24 januari 2009 11:17

Hur blir man en stylistassistent? :)

 
Ingen bild

wendela

26 juli 2009 20:39

Vad innebär att vara stylistassistent? jag vill bli stylist men funderat på att vara stylistassistent först för att komma in i det, kanske få lite kontakter. om du har något bra tips. du får jättegärna svara på min mail isof, wea91@hotmail.com

 
Ingen bild

Sara

20 mars 2010 23:09

Hur fick du jobbet ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av AMANdA - 10 mars 2010 21:45

Jag har börjat öva min självdisciplin. Självdisciplin kan vara bra att ha om man till exempel ska plugga på högskola, då måste man plugga ibland och inte bara se på youtube-filmer, samma sak om man startar eget företag, då måste man jobba ibland och ...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:41


     Idag är det 10 månader sedan jag somnade på den här mannens säng och låg som en död fisk, omöjlig att få liv i, och mannen fick boka hotell åt oss i Alicante alldeles själv. Jag var trött för att vi hade varit ute och cyklat längs ängar och v...

Av AMANdA - 10 mars 2010 09:35

jag borde gå ut och gå eller ta en löptur i solen men jag har fastnat inne, för min sporify-playlist är så bra att jag inte vill gå härifrån! ...

Av AMANdA - 3 mars 2010 18:46

Idag har jag varit ledig så jag tog en stärkande promenad i solskenet. Snubblade på en liten kinesisk butik med namnet "Vegetarisk livs" i Nyfors (alias Eskilstunas Chinatown) och gick in. Jag var den enda kunden i den lilla butiken så expeditens ful...

Av AMANdA - 2 mars 2010 20:30


  

Ovido - Quiz & Flashcards