Alla inlägg under september 2008

Av AMANdA - 4 september 2008 22:13

idag messade emma och frågade om jag vill haka på till ace på lördag,

och gaalet vad danssugen jag blev helt plötsligt!


trots att jag borde vara trött (tidigare ikväll cyklade jag ända till kungsängen för att träna, och sen hem igen)

och trots att jag verkligen borde sova (imorgon är det studiebesök hos en scenograf, jag ska få kika bakom kulisserna under en inspelning av antikrundan, det ni!)

kan jag knappt bärga mig,

det spritter och sprakar i benen,

jag vill ha helg NU!

Av AMANdA - 4 september 2008 00:42

ÅH, vad fint:

http://looviisaa.blogspot.com/2008/08/sista-augusti.html


Sommarminnen med Lovisa och Emilie vindlar förbi på näthinnan.
Som när vi gick och badade vid Sundbybergs klippor i början av sommaren, Lovisa visste precis bästa stället, Emilie hade ny bikini och jag var så stolt över att jag var brunast.

När jag och Lovisa tiggde till oss rabatt på uppiggande superdroppar av Emilie på Hälsokosten och hade picknick i parken vid Mosebacke.
När det regnade ute och vi gick på bio och såg en rom-kom, "den med McDreamy", och visste precis hur den skulle sluta, vi nickade menande när han stormade in på hästryggen i kyrkan och avbröt bröllopet för att bekänna sin kärlek till bruden.
När vi bakade eko-pizza och drack (blaskig) eko-öl och åt (smaklösa) eko-popcorn framför fotbolls-EM, då jag och Lovisa gått på Zoo hela dagen och Emilie visade sig vara en riktig fotbollshuligan.

När vi träffades förra söndagen för ett frukostmöte, Emilie var trött efter allt strul i Paris, Lovisa var inne på sin sista vecka som dagdrivare och jag kände mig allmänt håglös, och vi såg en man ramla från trappan i Björns trädgård och åka iväg med ambulans.


NU är det höst och när ni båda infunnit er på teatern i tisdags blev jag varm i hjärtat. Att se er dansa loss under uppvärmningen får mig att känna mig hel och glad!

Av AMANdA - 2 september 2008 17:00

Idag satte jag mig för första gången i mitt liv i en bil tillsammans med en körskolelärare. Detta är ett steg i riktning mot Falun.

För första gången i mitt liv körde jag ute i trafiken; på en 30-väg i Jakobsberg. Jag fick växla till 3:an, ta några varv inne på en trång parkering, använda blinkers i korsningarna. Jag fick motorstopp både en och två och sju gånger, svängde upp på en trottoarkant med stadig kurs mot en husvägg, körde nästan på en hund (men bara nästan!).

Jag vet inte om det är normalt, jag försöker vara tuff, och cool, men... jag är egentligen livrädd för att köra bil. Ständigt får jag påminna mig själv om att andas när jag sitter bakom ratten. 


Jag har ju lärt mig växla ända upp till 3:an. Så jag hoppas att jag får lära mig att andas nästa körlektion, om det funkar med kursplanen alltså.

Av AMANdA - 2 september 2008 13:30

Kära läsare, damer och herrar, det är ett stort nöje för mig att stolt få presentera:

 .... TEATER TAMPONE!


Teater Tampone är en ny liten teatergrupp som består av fyra fina flickor; en författare och tre skådespelerskor. Tillsammans skapar de en föreställning. Skall det bära eller brista?

Upp till bevis!


Preliminär premiär 11 december 2008.

Av AMANdA - 1 september 2008 10:23

Ärligt talat, jag har fan slitit som ett djur, hela sommaren. Ibland 7 dagar i veckan. Ibland 12 timmar om dagen. 

Nu förtjänar jag att vara ledig, jag förtjänar att få sova tills jag vaknar, jag förtjänar att ta dagen som den kommer, jag förtjänar att träna, jag förtjänar att läsa böcker, jag förtjänar att spela teater, jag förtjänar att ta tag i saker jag skjutit upp och jag förtjänar att njuta av att göra ingenting.

Jag förtjänar att hitta tillbaka till mig själv.

För jag har börjat suddas ut i kanterna, jag har börjat tappa bort mig själv bland alla uniformer (när jag inte rensar ogräs t-shirt med Upplands-Brohus-logga sitter jag i kassan i ICA-skjorta och när jag väl är ledig därifrån studsar jag runt i Friskis & Svettis-kläder).

Visst älskar jag att arbeta, jag älskar att känna mig nyttig, älskar att tjäna pengar, älskar hur arbetsmoralen biter sig fast och tvingar mig att inte maska på jobbet, älskar att få beröm, älskar att klaga över hur trött jag är och älskar rutin i vardagen.


Men nu räcker det.

Av AMANdA - 1 september 2008 00:10

träffade Emma på tåget på väg hem från körteorikurs på bilskolan

vi ska åka till falun om 3 veckor

intensivkurs med sikte på körkort 

vi ska ta körlektioner på dagarna, plugga teori och spana in vad falun har att erbjuda i hunk-väg,

vi ska bo hos emmas farmor, gå powerwalks och sticka tjocka halsdukar

vi ska spela bingolotto, dansa gammeldans och göra staden osäker

JAG ÄR LADDAD!

Ovido - Quiz & Flashcards